سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چگونه مطمئن باشیم، آپدیت های نرم افزاری کامپیوتر را دچار مشکل نک
نویسنده : ولا
تاریخ : شنبه 92 شهریور 16
زمان : ساعت 8:0 عصر

ما همیشه سعی می کنیم نرم افزارها و سیستم عامل مان را آپدیت (به روز) نگه داریم. اما گاهی، آپدیت جدید به ازای اضافه شدن چند امکان بی اهمیت، حجم حافظه، رم و CPU بیشتری را مصرف می کند. این ها به کنار، حتی به ندرت پس از آپدیت، نرم افزار از کار می افتد و دیگر نمی تواند با بعضی قسمت های سیستم مانند گذشته کار کند. چیزی که احتمالا برای شما هم رخ داده است. چند بار پیش آمده بعد از نصب یک آپدیت با ویندوز خداحافظی کرده اید؟

احتمال بروز این مشکل زمانی که نرم افزارهای زیاد و مختلفی روی سیستم داشته باشید، بیشتر است. پس بالاخره تکلیف چیست؟ آپدیت کنیم یا نه؟

جواب مثبت است اما با کمی احتیاط. توصیه می کنیم قبل از آپدیت کمی به سازگاری (compatibility) نرم افزارها با یکدیگر توجه کنید تا بتوانید یک توازن مناسب بین آنها ایجاد کنید. در ادامه مطلب راه هایی برای ارزیابی آپدیت های جدید و به حداقل رساندن موارد مشکل دار آورده ایم. البته هیچ یک از آنها نمی تواند شما را 100 درصد از بدون مشکل بودن آپدیت مطمئن کند، ولی رعایت شان ضرری ندارد و مشکلات را به حداقل می رساند.

 

صبر کنید (تا ز غوره حلوا سازید)

در روزهای ابتدایی عرضه یک نرم افزار جدید، بسیاری آن را امتحان می کنند. دلیلی ندارد که شما هم جزو آنها باشید. آنها مشکلات را پیدا و گزارش می کنند. اگر مشکلات پیدا شده زیاد باشند، در ظرف چند روز خبرهایشان منتشر خواهد شد. بله قبول داریم، آخرین آپدیت ها می توانند بسیار جذاب باشند، خصوصا زمانی که دارای امکانات فوق تصور یا رفع کننده باگ (ایراد) های قبلی باشند. اما کمی صبر کردن ریسک نصب یک نسخه پر از اشکال را کاهش می دهد.

 

پیش نیاز های نرم افزارتان را پیدا کنید | ادامه مطلب...


| نظر بدهید



مرورگر کُند؛ چگونه به IE9 جان دوباره دهیم؟
نویسنده : ولا
تاریخ : شنبه 92 شهریور 16
زمان : ساعت 7:52 عصر

شاید شما چندان از خانواده اینترنت اکسپلورر خوش تان نیاید، یا اینکه طرفدار پر و پا قرص آن باشید. اما خوب است که بدانید IE هنوز عنوان محبوب ترین و پرکاربردترین مرورگر اینترنتی را در اختیار دارد. پس اجازه دهید در این مطلب به بررسی شیوه هایی برای افزایش سرعت و حل مشکلات قفل و کرش کردن آن بپردازیم.

 

غیرفعال و حذف کردن Add-ons

برای غیرفعال کردن Add-onها، بر روی آیکون چرخ دنده در سمت راست-بالای مرورگر کلیک کرده و گزینه Manage add-ons را انتخاب کنید.

نکته: برای باز کردن منوی اصلی می توانید به جای کلیک کردن روی آیکون چرخ دنده از کلیدهای میانبر Alt+x استفاده کنید.

 

01_selecting_manage_addons.png

| ادامه مطلب...


| نظر



47 کلید میانبر برای تمام مرورگرها
نویسنده : ولا
تاریخ : شنبه 92 شهریور 16
زمان : ساعت 7:49 عصر

با توجه به رشد روز افزون اینترنت در میان کاربران کامپیوتر و تبدیل مرورگر به یکی از ابزارهای اصلی برای بسیاری از ما، سرعت عمل در کار با این نرم افزار، می تواند کمک فراوانی به صرفه جویی در وقت باشد. تقریبا تمام مرورگرهای مهم و مطرح امروزی از تعداد زیادی کلیدهای میانبر مشترک پشتیبانی می کنند که این موضوع کار با آنها را سریع تر و آسان تر می سازد.

فرقی ندارد شما از فایرفاکس موزیلا استفاده می کنید، سراغ گوگل کروم رفته اید، به اینترنت اکسپلورر وفادارید یا اینکه دوستدار سافاری اپل و اپرا هستید. در هر صورت این میانبرهای صفحه کلید می توانند برای تان مفید و کاربردی بوده و باعث صرفه جویی در وقت تان شوند.

البته هر مرورگر برخی میانبرهای اختصاصی خودش را هم دارد. اما یادگیری موارد مشترک به شما کمک می کند تا به راحتی میان مرورگرهای مختلف جابجا شده و به آسانی از قابلیت های همه آنها روی کامپیوترهای مختلف بهره ببرید.

تب ها

Ctrl+1-8 : با این کلیدهای میانبر می توانید بین تب های مرورگر جابجا شوید. البته تنها به هشت تب اول از سمت چپ محدود خواهید بود و برای بقیه تب ها کاربردی نخواهد داشت.

Ctrl+9 : بلافاصله به آخرین تب سمت راست در پنجره مرورگر منتقل می شوید. | ادامه مطلب...


| نظر بدهید



آیا لازم است ویندوزمان را به صورت دوره ای عوض کنیم و چرا؟
نویسنده : ولا
تاریخ : شنبه 92 شهریور 16
زمان : ساعت 7:35 عصر

اغلب کاربران ویندوز احساس می کنند سیستم شان با گذر زمان کند می شود. تعدادی از این افراد با نصب دوباره ویندوز در دوره های زمانی مشخص این مشکل را حل می کنند. اما، آیا واقعا لازم است که مرتبا ویندوزتان را عوض کنید؟ و اگر این چنین است، در چه دوره های زمانی باید این کار انجام گیرد؟

نصب دوباره ویندوز کاری سخت و آزار دهنده است. شما باید از تمام اطلاعات تان بک آپ بگیرید. مراحل نصب را پشت سر بگذارید. تمامی برنامه های دلخواه تان را از ابتدا نصب کنید. اطلاعات تان را دوباره برگردانید. و این گونه ساعتها از وقت با ارزش تان را هدر دهید.

چرا ویندوز با گذشت زمان کند می شود

دلیل اصلی اینکه مردم ویندوزشان را عوض می کنند، آن است | ادامه مطلب...


| نظر بدهید


8 کاربرد هوشمندانه دوربین تلفن همراه (به جز عکس گرفتن)
نویسنده : ولا
تاریخ : شنبه 92 شهریور 16
زمان : ساعت 7:31 عصر

امروزه تا صحبت از دوربین های دیجیتال می شود، همه دوربین تلفن هوشمند را جایگزینی مناسب برای آن بر می شمرند و هرگاه نوبت به انتخاب یک اسمارت فون می رسد، یکی از ملاک های شان دوربین خوب و کارآمد است تا علاوه ثبت تصاویر و فیلم های به یاد ماندنی؛ بتوانند چت صوتی و تصویری هم داشته باشند.

اما مطمئنا این دوربین می تواند ابزاری قدرتمند باشد که کارایی اش بسیار بیشتر از این حرف ها است. و تبدیل به یک دستیار خوب برای کارهای مختلف گردد: از دریافت بهترین قیمت های یک کالا، تا ترجمه زبان های مختلف و...
در حقیقت دوربین اسمارت فون شما یک ابزار ورود اطلاعات کاملا پیشرفته است که با استفاده از اپلیکیشن های خلاقانه می تواند کارهای زیادی انجام دهد. مواردی که در ادامه مطلب می بینید، تنها نمونه هایی کوچک از دنیای بیکران توانایی های این ابزار ریزجثه قدرتمند هستند. و هدف، تنها تلنگری بر ذهن جستجوگر شما جهت آغاز کاوش و پیدا کردن کاربردهایی بسیار خلاقانه تر است.

نگاهی به مشخصات کالا و حتی خرید آنلاین آن



گزارش تصویری از اولین نمایشگاه تبلت، نوت بوک و تجهیزات مرتبط در
نویسنده : ولا
تاریخ : شنبه 92 شهریور 16
زمان : ساعت 12:57 عصر
کاربران ایرانی شاید هیچ وقت نتوانند لذت معرفی داغ ترین گجت ها را در نمایشگاهی داخل وطنشان تجربه کنند و همواره باید از راه دور چشم به اخبار نمایشگاه هایی همچون IFA ،CES و... داشته باشند.
با این وجود، تشنگی مخاطبان به حدی است که باز هم از نمایشگاه های سطح پایینی که در این رابطه در داخل کشور برگزار می شود، استقبال کنند. اما آیا این شور و اشتیاق به معنای آن است که برخی شرکت ها اجازه دارند تا از شرایط و محدودیت های موجود سو استفاده نمایند؟
اولین جشنواره تبلت، نوت بوک و تجهیزات مرتبط از 12 شهریور در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز شده؛ در ادامه مطلب با دوربین نارنجی همراه باشید تا طی یک گزارش تصویری، در جریان آنچه که در این نمایشگاه گذشت، قرار گیرید.


روستایی با زیبایی فوق العاده در کردستان
نویسنده : ولا
تاریخ : پنج شنبه 92 شهریور 14
زمان : ساعت 10:3 عصر

روستای پالنگان رمان نانوشته و سرزمین ناشناخته‌ای است که برمی‌گردد به دل تاریخ. به زمان شاهان سامانی و صفویه، خاندان کلهر و اردلان‌ها، روزهایی که به تاریخ پیوسته اما آثار آن هرچند کم رنگ، اما هنوز انسان را به خود پیوند می‌دهد.

به گزارش بانکی دات آی آر، اینجا نه مانند شمال نامدار است و نه مثل پایتخت پر اتفاق. ساده و صمیمی به رنگ مردمان بی‌پیرایه‌اش و همین دلیل خوبی برای سفر کردن و رفتن به دل مردمانش است.

1x1.trans روستایی با زیبایی فوق العاده در کردستان (+عکس)

  | ادامه مطلب...


| نظر بدهید