سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تولد 20 سالگی اس ام اس
نویسنده : ولا
تاریخ : شنبه 91 آذر 25
زمان : ساعت 9:38 عصر

امکان ارسال «اس ام اس» بزرگ ترین تحول بعد از ورود تلفن های همراه به بازار به شمار می رفت. امکانی که حتی با ورود اینترنت به دنیای تلفن ها، کم رنگ نشده و هر روز میلیون ها نفر در جهان از پیامک برای ارتباط استفاده می کنند. جالب است بدانید که در حال حاضر سالانه حدود 7 تریلیون پیامک ارسال می شود. یعنی بیش از 200 هزار پیامک در هر ثانیه.


ایده اولیه اس ام اس در یک پیتزا فروشی در دانمارک و در سال 1984 شکل گرفت. یک مهندس فنلاندی با دو تن از همکارانش در مورد این موضوع صحبت می کردند که یک سیستم پیام رسان بسازند که بتواند پیام های متنی را روی شبکه مخابراتی GSM انتقال دهد.

هشت سال بعد SMS تبدیل به یک استاندارد شد و اپراتور وودافون در بریتانیا نخستین جایی بود که این سرویس را پیاده سازی کرد.

در تاریخ سوم دسامبر 1992 نخستین پیامک به صورت آزمایشی روی این اپراتور ارسال شد و پس از تایید آن دوران اس ام اس آغاز شد. تلفنی که در ابتدا برای ارسال و دریافت پیامک ها استفاده می شد در مقایسه با تلفن های امروزی ما یک ماموت به حساب می آمد. چرا که 2.1 کیلوگرم وزن داشت.

بد نیست بدانید در سال 1995 یعنی سه سال بعد از تولد پیامک، این سرویس همچنان محبوب کاربران نبود و کاربران به طور متوسط در هر دو و نیم ماه فقط یک پیامک ارسال می کردند.

حالا 20 سال از تولد اس ام اس گذشته و این پیام های کوتاه تبدیل به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما شده اند.




| نظر بدهید


پنج جایگزین برتر دیسکهای نوری
نویسنده : ولا
تاریخ : پنج شنبه 91 آذر 16
زمان : ساعت 12:34 عصر

با کوچکتر شدن هر روزه کامپیوترها و تمایل کاربران به ابزارهای همراه، شاهد حذف درایو های نوری از گجت‌ها هستیم. اپل را شاید بتوان سردمدار این تحول تکنولوژیک دانست. این شرکت برای اولین بار با معرفی مک‌بوک ایر، درایو نوری را از داستان اولترابوک‌ها حذف کرد و سپس جنبش خود را با حذف این ابزار از مک‌بوک رتینا ادامه داد. اما بی‌شک پایان عمر دیسک‌های نوری هنگامی بر همگان مسجل شد که اپل آی‌مک خود را نیز بدون درایو نوری به بازار عرضه کرد.

 



در حال حاضر دیسک های بلو‌-ری بیشترین سهم بازار دیسک‌های نوری را در اختیار دارند. اصلی‌ترین علت این اتفاق را می‌توان حمایت شرکت‌های فیلم سازی از این تکنولوژی، و ترجیح کاربران مبنی بر داشتن نسخه فیزیکی، از اثری که خریداری می‌کنند، دانست. اما درست مانند صنعت موسیقی، بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که فیلم‌ها نیز باید سرنوشت خود را بر روی ابرها جستجو کنند.

بسیار اهمیت دارد که شما همیشه تکنولوژی روز را برای ذخیره اطلاعات خود برگزینید. چرا که مهمترین نکته در دسترسی راحت شما به اطلاعات تان نهفته است؛ دسترسی راحت در حال حاضر و در آینده. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی گزینه‌های جایگزین دیسک‌های نوری از لحاظ حجم، قیمت و طول عمر بپردازیم | ادامه مطلب...


| نظر