سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
گزارش تصویری از اولین نمایشگاه تبلت، نوت بوک و تجهیزات مرتبط در
نویسنده : ولا
تاریخ : شنبه 92 شهریور 16
زمان : ساعت 12:57 عصر
کاربران ایرانی شاید هیچ وقت نتوانند لذت معرفی داغ ترین گجت ها را در نمایشگاهی داخل وطنشان تجربه کنند و همواره باید از راه دور چشم به اخبار نمایشگاه هایی همچون IFA ،CES و... داشته باشند.
با این وجود، تشنگی مخاطبان به حدی است که باز هم از نمایشگاه های سطح پایینی که در این رابطه در داخل کشور برگزار می شود، استقبال کنند. اما آیا این شور و اشتیاق به معنای آن است که برخی شرکت ها اجازه دارند تا از شرایط و محدودیت های موجود سو استفاده نمایند؟
اولین جشنواره تبلت، نوت بوک و تجهیزات مرتبط از 12 شهریور در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز شده؛ در ادامه مطلب با دوربین نارنجی همراه باشید تا طی یک گزارش تصویری، در جریان آنچه که در این نمایشگاه گذشت، قرار گیرید.

مادیران یکی از بزرگترین غرفه های نمایشگاه را به خود اختصاص داده بود. این شرکت به عنوان ارائه دهنده گارانتی، محصولاتی از Acer ،HP ،Lenovo و ... را به معرض نمایش گذاشته بود.


تبلتی که از لحاظ طراحی شباهت عجیبی به آیپد مینی اپل دارد.

نماینده این شرکت ادعا می کرد که آن ها طراحی محصولاتشان را از شرکتی که مسئولیت طراحی دستگاه های سامسونگ را بر عهده داشته، خریداری کرده اند، و به خاطر همین دو موبایل بالا کاملا شبیه گلکسی اس 2 و گلکسی اس 3 مینی هستند.

PIPO یکی از برند هایی بود که حداقل از طراحی مختص به خود بهره می برد.

تبلت های HYUNDAI نه تنها از لحاظ طراحی شباهت زیادی به محصولات سامسونگ دارند، بلکه تصویر پس زمینه آن ها نیز از سامسونگ الهام گرفته شده.

یک دانگل اندرویدی که می تواند با هزینه ای مناسب، تلویزیون شما را به سیستم عامل گوگل مجهز کند و امکاناتی به مراتب بیشتر از تلویزیون های میلیونی هوشمند را در اختیارتان بگذارد.

وسایل الکترونیکی این روزها آنقدر گسترش یافته اند که حتی بیمه اختصاصی آن ها هم به وجود آمده.

پرستیژ، یکی دیگر از ده ها نام ناشناخته ای که در این نمایشگاه حضور داشتند.

هرچه گشتیم مدل Word و Powerpoint را پیدا نکردیم!

فوجیتسو یکی از برند های نسبتا معتبری بود که در این نمایشگاه حاضر بود. اولترابوک U772 این شرکت به نظر دستگاه خوش ساختی می آمد که سعی می کنیم به زودی بررسی آن را در نارنجی منتشر کنیم.

در حاشیه نمایشگاه جلسات آموزشی و آشنایی رایگان برای توسعه دهندگان و علاقه مندان به این حوزه برگزار می شد. البته عنوان «اولین همایش بین المللی توسعه دهندگان» که برای این جلسات انتخاب شده بود، کمی غلو شده و عجیب به نظر می رسید.
ال جی تنها شرکت معتبر و بزرگی بود که غرفه ای را در این نمایشگاه به خود اختصاص داده بود. ال جی در این غرفه تنها به نمایش تلویزیون های سه بعدی و 4K رضایت داده و نیازی ندیده بود تا لپتاپ و موبایل های خود را در نمایشگاه موبایل و تبلت به نمایش در آورد.

این تبلت HYUNDAI شما را به یاد یکی از موبایل های نوکیای مرحوم نمی اندازد؟

ربط پخش اتومبیل را به تبلت و موبایل و لپتاپ متوجه نشدیم، اما حتی این پخش ها هم برندی ناشناخته داشتند و از طراحی های Pioneer الگو برداری کرده بودند.

تبلت Veloxi با وجود اینکه نام ناشناخته ای بود، اما از طراحی جالبی برخوردار بود و ما از کار کردن با آن لذت بردیم. نیاز به توضیح نیست که این تبلت برای کودکان طراحی شده است.

بنر بالا به خوبی کیفیت این نمایشگاه را جمع بندی می کند. نمایشگاهی که محفلی بود برای خودنمایی برند های رنگارنگ چینی و... برندهایی که کیفیت آنها مشخص نیست و کسی نمی داند پس از چند ماه کار کردن، چه وضعیتی خواهند داشت.
همه ما از شرایط موجود در حوزه فناوری کشور آگاه هستیم، اما حتی در چنین شرایطی، باز هم می توان نمایشگاهی به مراتب با کیفیت تر برگزار کرد. با وجود همه این محدودیت ها همچنان برندهای معتبری در بازار ایران فعال و مطرح هستند و می شد با گردآوری آنها در کنار یکدیگر، کاری کرد تا بازدیدکنندگان با طیف متنوعی از محصولات در اشکال و کیفیت های متنوع آشنا شوند.
برگرفته از نارنجی



| نظر بدهید