سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
کرامت باب الحوائج عباس(ع)
نویسنده : ولا
تاریخ : شنبه 91 آذر 4
زمان : ساعت 7:33 عصر

حاج شیخ مرتضی آشتیانی رضوان الله تعالی علیه فرمود:
که حجة الاسلام حاج میرزا حسین خلیلی طهرانی اعلی الله مقاله فرمود:
خبر داد ما را شیخ جلیل و رفیق نبیل که با همدیگر سر درس صاحب جواهر رضوان الله تعالی علیه حاضر می شدیم .
یکی از تجار که رئیس خانواده الکبّه بود، پسر جوان و خوش صورت و مؤ دبی داشت ، والده اش علوّیه محترمه همین یک پسر را داشتند که این هم مریض می شود، بقدری مرضش سخت می شود که به حال مرگ و احتضار می افتد. چشم و پای او را می بندند.
پدرش از اندرون خانه به بیرون می رود، و به سر و سینه می زند مادر علویه اش به حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع ) مشرف می شود و از کلیددار آن آستان خواهش و تمنا می کند که اجازه دهد شب را تا صبح توی حرم بماند.
کلیددار اول قبول نمی کند، ولی وقتی خودش را معرفی می کند و می گوید:
پسرم محتضر است و چاره ای جز توسل به ساحت مقدس حضرت باب الحوائج ندارم کلیددار قبول می کند و به مستخدمین دستور می دهد که علویه را درحرم شب بیتوته کند | ادامه مطلب...


| نظر



امام زمان(عج) در حرم حضرت عباس علیه‏السلام
نویسنده : ولا
تاریخ : شنبه 91 آذر 4
زمان : ساعت 7:24 عصر

امام مهدی علیه‏السلام به جهت قدردانی و وفا نسبت به رشادتهای حضرت عباس علیه‏السلام به این بارگاه ملکوتی تشریف می‏آورند، نمونه زیر گویای این واقعیت می‏باشد: 

فقیه فرزانه آیت الله حاج سید مرتضی لنگرودی فرمود: در حرم مطهر حضرت قمر بنی‏هاشم علیه‏السلام مشغول زیارت بودم، ناگهان دیدم شخصی | ادامه مطلب...


| نظر بدهید



پاسخ به ندای \هل من ناصر ینصرنی\ محرم 91 زنجان
نویسنده : ولا
تاریخ : جمعه 91 آذر 3
زمان : ساعت 8:57 عصر

تقویم قمری باز به نقطه‌ای از عاشقی رسید، آنجا که ارادتمندان و دلسوختگان خاندان عصمت و طهارت (ع) حضوری از جنس ارادت و ادب آفریدند و از قرن‌ها آن سوتر به ندای "هل من ناصر ینصرنی" امام غریب تنها، لبیک گفتند. آنچه در این آدینه از حضور یاران آخرالزمانی به تصویر کشیده شد، شور حسینی بود که با شعور عباسی اجین شده و حب به ولایت که با بصیرتی توأمان بود

پاسخ به ندای "هل من ناصر ینصرنی" محرم 91 زنجان




| نظر بدهید


معرفی حسینیه اعظم زنجان
نویسنده : ولا
تاریخ : جمعه 91 آذر 3
زمان : ساعت 11:39 صبح

حسینیه اعظم زنجان از اماکن مذهبی شیعیان است که در جنوب شهر زنجان واقع گشته‌است.قدمت این مکان به حدود یک قرن پیش می‌رسد این حسینه توسط دو فرد بنام‌های حاج میرزا محمد نقی و حاج میرزا بابایی وقف گردید. این حسینه هر سال در روز 8 ماه محرم اقدام به برگذاری دسته عزاداری می‌کند.

حرم حضرت ابالفضل العباس


حسینیه اعظم زنجان بیشتر به‌خاطر دسته‌ای که هرسال در هشتمین روز ماه محرم دارد مشهور است. این دسته حرکت خود را از محل حسینیه اعظم شروع می‌کند و معمولاً همزمان با اذان مغرب به امامزاده ابراهیم پایان می‌یابد.مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان در تاریخ 15 دی‌ماه 87 با شماره ثبتی 10 به عنوان دهمین مورد از میراث معنوی ثبت‌شده در ایران است.




| نظر بدهید


حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان
نویسنده : ولا
تاریخ : جمعه 91 آذر 3
زمان : ساعت 11:22 صبح


دسته عزاداری دانشگاهیان استان زنجان
نویسنده : ولا
تاریخ : چهارشنبه 91 آذر 1
زمان : ساعت 11:54 صبح

در روز پنجم محرم الحرام مصادف با 91/8/30 با حضور پر شور اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه های استان
از مقابل ستاد دانشگاه علوم پزشکی به طرف آستان مقدس حضرت امامزاده سید ابراهیم علیه السلام انجام پذیرفت.

 

دسته عزاداری دانشگاهیان استان زنجان

دسته عزاداری دانشگاهیان استان زنجان




| نظر بدهید


مشخصات و تاریخچه مرقد امام حسین
نویسنده : ولا
تاریخ : چهارشنبه 91 آذر 1
زمان : ساعت 11:47 صبح

اگر چه قبر حقیقى سیدالشهدا (ع) در دلها و قلبهاست که بناى آن از دوران کودکى در سرزمین دل شیعیان و عاشقانش گذارده شد؛ اما مرقد شریف آن حضرت همواره از آثار و برکات متعددى برخوردار بوده است . 

مرقد مطهر و نورانی امام حسین (ع)

ضریح مقدس و حرم مطهر امام حسین (ع) یادگارى از جان نثارى و فداکارى او و یارانش در راه خدا مى‏باشد. مرقدى که جاى عترت آدمیان براى ابد و دوام خواهد بود، و سزاوار است که این بارگاه شریف و غم‏انگیز و شور آفرین، همواره زیارتگاه مردم جهان شده و انسانها ، فداکارى و عشق و صفا را از خفتگان این مرقدهاى شریف ، سرمشق گیرند. | ادامه مطلب...


| نظر بدهید