سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
استفاده بهینه از گلوله گاز اشک آور از سوی یک خانواده فلسطینی به
نویسنده : ولا
تاریخ : پنج شنبه 92 مهر 11
زمان : ساعت 10:51 عصر

 




| نظر بدهید


دو عامل کاهش عمر باتری لپتاپ: شارژ تا 100 درصد، و گرمای زیاد و ط
نویسنده : ولا
تاریخ : دوشنبه 92 مهر 8
زمان : ساعت 9:59 عصر

لپتاپ ها برای بسیاری از ما راه همیشگی اتصال به اینترنت هستند. آنها را برای کار و بازی هم استفاده می کنیم. ولی چنانچه شما هم مثل خیلی های دیگر سر کار یا در خانه لپتاپ تان را پیوسته در حالت شارژ نگه می دارید، بهتر است دست از این کار بردارید.

عمر باتری های لیتیوم-پلیمر بر اساس چرخه های شارژ تعیین می شود. هر چرخه برابر با شارژ از 0 تا 100 درصد است. بنابراین اگر دو بار دستگاه تان را از 50 تا 100 درصد، یا یک بار از 30 تا 100 و مرتبه دوم از 70 تا 100 شارژ کنید، یک چرخه را پشت سر گذاشته اید. اما اگر می خواهید عمر باتری (تعداد چرخه ها) افزایش یابد همیشه باید بلافاصله بعد از رسیدن به درجه 100? شارژ،  آن را از برق بکشید. در حقیقت، حتی مقداری قبل تر.
مدیر عامل Cadex Electronics، ایسیدور باخمن می گوید وضع ایده آل شارژ برای باتری این است که شما آن را تا 80? شارژ کنید و سپس وقتی به 40? رسید، دوباره آن را به شارژ بزنید تا به 80 درصد برسد، و همیشه سعی کنید سطح شارژ در همین محدوده بماند.
با این روش عمر باتری (یعنی تعداد چرخه ها) افزایش می یابد، گاهی حتی تا 4 برابر حالتی که آن را همیشه به شارژ متصل نگه دارید. اما چرا این طور است؟
هر سلول یک باتری لیتیوم-پلیمر تا سطح ولتاژی مشخص شارژ می شود. هر چه درصد شارژ بالاتر، سطح ولتاژ هم بالاتر. پس وقتی یک باتری با ولتاژ بالاتری شارژ شود، میزان فشاری که به  سلول های آن وارد می شود نیز بالاتر خواهد بود و همین فشار است که باعث می شود تعداد چرخه های شارژ کمتر شود.
برای مثال یک باتری که همیشه تا 100 درصد شارژ می شود عمری برابر با 300 تا 500 چرخه خواهد داشت، ولی همان باتری در صورت شارژ تا 70? دارای عمری معادل 1200 تا 2000 چرخه شارژ می شود.
یک عامل بسیار مهم دیگر در عمر باتری، میزان گرما است. کایل وینز از سایت مشهور iFixit می گوید: «اگر گرمای زیادی به باتری وارد شود، عمرش آنقدری که امیدوار هستید بلند نخواهد بود.» بنابراین ترجیحا همیشه از لپتاپ روی سطوح صاف مثل میز یا هیت سینک استفاده کنید و کمتر آن را روی پا یا سطوحی که امکان تبادل راحت گرما را نمی دهند، بگذارید.



| نظر بدهید


با اَبَر موتور سیکلت برقی Mission R آشنا شوید
نویسنده : ولا
تاریخ : دوشنبه 92 مهر 8
زمان : ساعت 9:48 عصر

تا کنون چندین شرکت در زمینه خودروهای تمام برقی یا هیبریدی فعالیت کرده اند که از موفق ترین آنها شرکت آمریکایی تسلا موتورز بوده. این شرکت سه نوع خودرو در رده های کوپه، سواری خانواده و اس یو وی تولید می کند و توانسته تا حد زیادی بر مشکل نیروی محرکه کم و طول عمر باتری فائق بیاید.
اما تا حالا شرکتی نتوانسته بود موفقیت تسلا را در دسته موتور سیکلت ها تکرار کند، البته قبل از معرفی مدل R ساخت شرکت Mission Motorcycles . اگر به عشق در یک نگاه اعتقاد هم نداشته باشید با دیدن این وسیله ایمان می آورید. جالب است بدانید که خودروهای تسلا به سرعت بالایشان در بین دیگر نمونه های برقی شهره اند ولی این موتور سیکلت از آنها هم سریعتر است. موتوری که تنها طی 3 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.
کافی است کمی دسته گاز را بچرخانید تا با گشتاوری بیش از 178 کیلوگرم بر متر پرواز کنید؛ این گشتاور 20 درصد از سریعترین موتور سیکلت ها بیشتر است. از دنده هم خبری نیست فقط یک رابطه خطی بین حد چرخش دسته گاز و سرعت وسیله (البته رایانه داخلی اجازه سرعت بیستر از 225 کیلومتر بر ساعت را نمی دهد تا باتری زود تخلیه نشود).

r-features-performance-bike-b5a14759e8ce5a34493389be61f102ef_n.png

با سرعت 225 کیلومتر بر ساعت، باتری 17 کیلو وات ساعتی Mission R می تواند حتی از موتور سیکلت های بنزینی هم بیشتر همراهی تان کند. زمان شارژ موتور حدود یک ساعت است و با برق 220 ولت خانگی شارژ می شود. این مشکلِ زمان نسبتاً طولانی شارژ در گجت هایی مثل تلفن و تبلت چندان به چشم نمی آید اما مطمئناً برای وسایل نقلیه معضل مهمی است.
پیش بینی شما درباره وسایل نقلیه برقی چیست؟ به زودی شاهد گسترش استفاده از آنها خواهیم بود یا تا سوخت های فسیلی هستند خبری از چنین اتفاقی نخواهد بود؟ البته تا زمانی که قیمت چنین موتوری 42000 دلار باشد نمی توان به داشتن اش فکر کرد.



| نظر بدهید


دیدنی های امروز 92/6/26
نویسنده : ولا
تاریخ : سه شنبه 92 شهریور 26
زمان : ساعت 11:30 عصر

سیل در مکزیک

سیل در مکزیک

 


 

بیرون کشیدن کشتی تفریحی از آب های ساحلی جزیره جیلیو ایتالیا

 

 


کشتی ماهیگیری

 

صدها کشتی ماهیگیری در حال ترک بندر شنجیامن چین برای یک فصل سه ماهه صید

 

 


بدون شرح




| نظر


چطور یک لپتاپ را تمیز کنیم
نویسنده : ولا
تاریخ : سه شنبه 92 شهریور 26
زمان : ساعت 12:13 عصر

آخرین باری که لپتاپ تان را تمیز کردید کی بود؟ اگر برای پاسخ به این سوال به فکر کردن زیادی نیاز دارید یا اصلاً از روز اول کاری به این کارها نداشته اید و از لپتاپ بیچاره یک سره کار می کشید حتماً این مطلب را تا آخر بخوانید.

حتی اگر لپتاپ خود را مثل یک دسکتاپ روی میز گذاشته اید و جا به جا نمی کنید باز هم گرد و غبار در منافذ دستگاه شما نفوذ می کند و می تواند قسمت ورودی هوای فن را مسدود نماید. این طوری فن مجبور شود با سرعت بیشتری کار کند که در نتیجه هم سر و صدای لپتاپ افزایش می یابد و هم زودتر گرم می شود.
گجت برای یک گیک مثل یک اسلحه برای سرباز است و همیشه باید تمیز و آماده به کار باشد. برای اینکه یاد بگیرید چگونه دستی به سر و گوش لپتاپ تان بکشید باقی این آموزش را در ادامه مطلب پی بگیرید. | ادامه مطلب...


| نظر


چه کسانی از Wi Fi شما استفاده میکنند؟ + دانلود
نویسنده : ولا
تاریخ : جمعه 92 شهریور 22
زمان : ساعت 10:48 عصر

اگر از مودم وای فای استفاده می کنید همیشه این خطر وجود دارد که فردی با هک رمز شما از اینترنتتان استفاده کند. Whos On My WiFi نرم افزاری کاربردی در جهت نمایش آمار و وضعیت انواع مودم های وایرلس و وای-فای می باشد.


باتوجه به امکان هک شدن این مودم ها و استفاده غیرمجاز و غیرقانونی دیگران از اینترنت و مودم کاربر، استفاده از نرم افزارهای نظارتی در کنار رعایت نکات امنیتی پیشنهاد می شود. نرم افزار Whos On My WiFi قابلیت این را دارد تا اطلاعات کاملی از سیستم های متصل به مودم وای-فای کاربر را به نمایش بگذارد. نرم افزار با اسکن لحظه ای شبکه، به کاربر نمایش می دهد چه سیستم های مودم متصل هستند و در حال استفاده می باشند. نمایش mac address سیستم های متصل در کنار تاریخ و زمان و مدت اتصال و همچنین آرشیو نمودن اطلاعات از جمله قابلیت های نرم افزار محسوب می گردد. همچنین نرم افزار می تواند افراد غیرقانونی متصل را قطع نمودن یا بلاک نماید تا از اتصال مجدد آنها جلوگیری به عمل آید.


حجم فایل: 5.27 مگابایت
نسخه: 2.1.9
سیستم عامل: Windows XP, 7, 8


برای دانلود اینجا را کلیک کنید




| نظر بدهید


وبلاگ نویسی زنده مراسم اپل؛ فردا سه شنبه 19 شهریور ساعت 21:30
نویسنده : ولا
تاریخ : دوشنبه 92 شهریور 18
زمان : ساعت 11:25 عصر

قرار است فردا شب ساعت 21:30 به وقت ایران (13:00 به وقت محلی)، اپل در مقر خود واقع در کوپرتینوی کالیفرنیا از آیفون (های) جدید رونمایی کند.

در ضمن به احتمال زیاد نسخه نهایی iOS 7 نیز برای آیفون ها رونمایی خواهد شد و بعد از مراسم برای دانلود در دسترس عموم قرار می گیرد. (کاربران آیپد باید چند هفته دیگر برای مراسم مجزا صبر کنند.)
وبلاگ نویسی زنده مراسم اپل؛ فردا سه شنبه 19 شهریور ساعت 21:30



| نظر بدهید