سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
یک کیت هوشمند که بدن انسان را در مقابل پشه ها نامرئی می کند
نویسنده : ولا
تاریخ : یکشنبه 92 شهریور 17
زمان : ساعت 11:54 صبح

دامنه بسیار وسیع نوع پشه ها در سراسر جهان باعث مى شود تا همیشه عده اى از محققین و مبتکرین هوش و زکاوت خود را براى ابداع ابزارى قویتر با درصد خطاى کمتر برای حفاظت بدن انسان از پشه ها به کار گیرند.

 

پشه ها با وجود کوچک بودن جثه شان، گاهى اوقات به بزرگترین دغدغه زندگى افراد تبدیل مى شوند. از گزندگى هاى سوزناک و خارش آور تا تهدید جان افراد از جمله دردسر هایى است که از برخى گونه هاى موجود دیده مى شود. استفاده از اسپرى ها، قرص هاى معطر و در خشن ترین حالت ممکن حشره کش هاى برقى، راه کارهاى مرسوم و متداولى است که در حال حاضر در اکثر کشورها پیش گرفته مى شود.

 

در کنار این راه هاى مرسوم، تکنولوژى جدید یک کیت به نام kite خودنمایى مى کند. این محصول که ابتکاری از دانشمندان لابراتوار Olfactor است، در داخل خود چیزى براى دور کردن پشه ها ندارد، بلکه مى تواند با فن آورى جادویى دیگری بدن شما را در برابر پشه ها نامرئی کند.

 

این وسیله جدید همانند یک برچسب مربعى شکل کوچک است که به لباس فرد مى چسبد و مى تواند تا 48 ساعت بدن فرد را از دید حشرات موذی ناپدید سازد.

 

عملکرد آن به گونه اى است که در نقش یک بازدارنده براى آشکار شدن دى اکسید کربن در برابر پشه ها محسوب مى شود. دى اکسید کربن حاصل از تنفس انسان ها مهمترین عامل آشکار شدن موقعیت بدن انسان براى پشه ها است. این دستگاه پشه ها را گیج کرده و تشخیص موقعیت بدن انسان و منبع تولید کننده دى اکسید کربن در فضاى اطراف آنها را سخت مى کند.

 

این محصول فعلا در فاز تست و بررسى هاى بیشتر است. اما تکنولوژى جالب آن و ناپدید کردن بدن انسان در برابر چشمان ریز بین پشه ها، به زودى آن را به محصولى دوست داشتنى براى همه افراد تبدیل مى کند. میانه شما با پشه ها چه طور است؟ چه راهکار مبارزه ای در برابر پشه ها پیش می گیرید؟

 

 

برگرفته از نارنجی

 




| نظر بدهید